Ολοένα και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων τα εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιό τους – Η πανδημία ενίσχυσε τη στροφή στην υγιεινή διατροφή
Από το περιθώριο σε μια ανερχόμενη κατηγορία, η οποία «τρέχει» με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, εξελίσσονται τα vegan (φυτικά) προϊόντα και στην Ελλάδα. Μεγάλες βιομηχανίες και επιχειρήσεις από τον χώρο των τροφίμων εντάσσουν στο χαρτοφυλάκιό τους τα νέα προϊόντα, λόγω της στροφής αρκετών καταναλωτών στην υγιεινή διατροφή, επιδιώκοντας να κερδίσουν μερίδιο από την «πίτα» της κατηγορίας, η οποία εκτιμάται ότι προσεγγίζει σε αξία περίπου τα 65-70 εκατ. ευρώ.
Μπορεί πριν από περίπου τρία χρόνια να αφορούσε μια εξειδικευμένη μερίδα καταναλωτών (vegeterian), ωστόσο πλέον αγγίζει ολοένα και περισσότερους. Σε αυτό συνετέλεσε και η πανδημία, η οποία ευαισθητοποίησε ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές σε θέματα που σχετίζονται με τη διατροφή τους. Μάλιστα, η vegan διατροφή δεν θεωρείται απλώς μια τάση της κατανάλωσης, αλλά μια στροφή της ζήτησης που τείνει να παγιωθεί παγκοσμίως.
Ερευνα της Allied Market Research, η οποία εξετάζει την αγορά προϊόντων διατροφής Vegan και τις τάσεις στον κλάδο παγκοσμίως έως το 2026, αναφέρει ότι η παγκόσμια βιομηχανία vegan τροφίμων το 2018 ανήλθε σε 14,2 δισ. δολάρια, ενώ εκτιμάται ότι το 2026 θα έχει διπλασιαστεί και δεν αποκλείεται να ξεπεράσει τα 30 δισ. δολάρια, εμφανίζοντας διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση. Ανάλογη ανάπτυξη υπάρχει και στην Ελλάδα.
Μερίδιο
Είναι ενδεικτικό ότι τα προϊόντα φυτικής προέλευσης το 2020 παρουσίασαν διψήφια αύξηση, τα γαλακτοκομικά φυτικής προέλευσης αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 28,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ τα φυτικά ροφήματα (π.χ. γάλα από αμύγδαλο) καταλαμβάνουν πλέον το 12% της αγοράς με διαρκώς έντονα αυξητικούς ρυθμούς. Μάλιστα, σε άλλες χώρες της ΕΕ το ποσοστό αυτό ξεπερνά το 20%. Να σημειωθεί ότι η vegan διατροφή αποκλείει όλα τα ζωικά προϊόντα, ακόμα και τα γαλακτοκομικά, ενώ παράλληλα υιοθετεί έναν τόσο αυστηρά χορτοφαγικό τρόπο ζωής που δεν χρησιμοποιεί ζωικά προϊόντα ούτε στην ένδυσή του, απορρίπτοντας οτιδήποτε φτιάχνεται από μαλλί και μετάξι.
Παραδοσιακές βιομηχανίες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις επιδιώκουν να κατακτήσουν μερίδιο από τα περίπου 70 εκατ. ευρώ στα οποία σήμερα αποτιμάται η συγκεκριμένη αγορά αλλά και να την επεκτείνουν ακόμα περισσότερο. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες σχεδόν το 1/3 των Ελλήνων καταναλώνουν τέτοια προϊόντα από γαλακτοκομικά και τυροκομικά έως υποκατάστατα κρέατος, ενώ το 33% εκτιμάται ότι αγοράζει και καταναλώνει τουλάχιστον μία κατηγορία αυτών των προϊόντων τακτικά, σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση.
Όσο για τα κανάλια διανομής, τα σουπερμάρκετ με ποσοστό 78% αναδεικνύονται το σημαντικότερο κανάλι από το οποίο οι Έλληνες αγοράζουν vegan προϊόντα, ενώ δύο στους δέκα καταναλωτές αγοράζουν και από εξειδικευμένα καταστήματα βιολογικών ή υγιεινών τροφίμων.
OT.gr Newsroom