Καλαμάτα: Κυρίως τουριστικός ο χαρακτήρας του λιμανιού με μεγάλα γιοτ και κρουαζιερόπλοια

Ο Δήμαρχος Καλαμάτας επιθυμεί το λιμάνι να μπορεί υποδεχθεί μεγάλα γιοτ, κρουαζιερόπλοια και υδροπλάνα καθώς θεωρεί πως η Καλαμάτα θα ωφεληθεί έτσι ποικιλοτρόπως.

Χρήστος Ράπτης

Να γίνει η Καλαμάτα και το λιμάνι της ελκυστικός πόλος για τα μεγάλα Γιοτ και τα κρουζιερόπλοια επιθυμεί η δημοτική Αρχή της πόλης.

Ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος δήλωσε μεταξύ άλλων για το master plan του λιμανιού: «Κατά πρώτον η βούληση έχει εκφραστεί και είναι ότι το Λιμάνι μας επιθυμούμε να έχει χαρακτήρα κυρίως Τουριστικό. Σε αυτή τη κατεύθυνση προσδιορίζονται οι προϋποθέσεις για ανάπτυξη πρωτοβουλιών προσέλκυσης τουρισμού μέσω υποδομών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, μέγα γιότ και υδροπλάνων, χωρίς βέβαια να καταργείται και η δυνατότητα Εμπορικής δραστηριότητας με ταυτόχρονη εξασφάλιση όλων των απαιτούμενων σύγχρονων λιμενικών υποδομών.

Ενισχύεται ο τομέας του Ναυταθλητισμού που έχει παράδοση αλλά και ειδική δυναμική για περαιτέρω ανάπτυξη. Εμείς πιστεύουμε στον Ναυταθλητισμό και στις προοπτικές για την πόλη μας».

Διευκρινήσεις για επί μέρους θέματα του Master Plan έδωσε στη συνέχεια ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Νίκος Μπασακίδης που είπε:

«Τις τελευταίες ημέρες έχει γίνει πάρα πολλή συζήτηση, εκτιμώ εκ των υστέρων διότι έχουν προηγηθεί δημόσιες διαβουλεύσεις τα προηγούμενα χρόνια και έχουν αναδειχθεί ορισμένα προβλήματα τα οποία αναμασώνται διαρκώς.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, εδώ και αρκετόν καιρό, έχει ξεκαθαρίσει ποιος θα είναι ο χαρακτήρας του Λιμανιού: είναι τουριστικός. Και δεν χρειάστηκε πολύ για να το ξεκαθαρίσει αυτό το Δ.Σ. λόγω του γεγονότος ότι, όλες οι μελέτες δείχνουν ότι η εμπορική κίνηση έχει μειωθεί δραματικά ενώ η τουριστική όλο και αυξάνει. Άρα, οι προοπτικές ανάπτυξης του Λιμένα Καλαμάτας είναι προς την τουριστική πλευρά.

Τι θέλουμε να είναι το Λιμάνι; Μια πύλη εισόδου επισκεπτών από τη θάλασσα. Έτσι, και το προηγούμενο, το εγκεκριμένο Master Plan αλλά και το επικαιροποιημένο, προβλέπει δημιουργία υποδομών στην αρχή του Λιμενοβραχίονα, στο «Χιλιόμετρο» δηλαδή, για να μπορούν να δένουν φορτηγά, επιβατηγά, οχηματαγωγά, κρουαζερόπλοια και, τώρα τελευταία, προστέθηκε και το υδροπλάνο. 

Για τις ναυταθλητικές εγκαταστάσεις: πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι Ναυταθλητισμό θέλουμε; Θέλουμε μεταξύ μας, τοπικού χαρακτήρα, θέλουμε εθνικού, θέλουμε διεθνούς; Όταν η Καλαμάτα διαθέτει ένα υγρό στίβο από τους καλύτερους που υπάρχουν διότι διαθέτει τον ζητούμενο, από τους αθλητές, άνεμο την ώρα που πρέπει, δεν θα πρέπει να κλείνουμε τα μάτια. Άρα, θα πρέπει να δημιουργήσουμε κάποιες ναυταθλητικές εγκαταστάσεις που θα μπορούν να εξυπηρετούν και πολύ μεγάλους αγώνες. Άλλωστε, αυτό είναι και το ζητούμενο για τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον ναυταθλητισμό.

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσουμε αυτό, μετά υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν οι όποιες παρεμβάσεις σε έναν χώρο που δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, και αυτό πρέπει να ειπωθεί: σε έναν χώρο που έχει παραχωρηθεί από το Δημόσιο, να γίνουν οι όποιες παρεμβάσεις ώστε με φιλικό τρόπο να μπορέσει να λειτουργήσει και ο ναυταθλητισμός σε ένα υψηλό επίπεδο. Κι εδώ θέτω ένα ερώτημα: γιατί οι ναυταθλητικές εγκαταστάσεις να λειτουργούν διαφορετικά απ’ ότι το κλειστό την Τέντας και το κλειστό της Παραλίας σε ό,τι αφορά την χρήση των χώρων;

Το άλλο θέμα που αναφέρω προς απάντηση των όσων ακούστηκαν τον τελευταίο καιρό είναι τα «μέγα γιότς». Γιατί, μας ενοχλούν; Αυτά φέρνουν εισόδημα, φέρνουν πλούτο. Υπάρχουν τέτοια κωλύματα; Μακάρι να έχουμε 25 θέσεις να είναι αραγμένα όλο το χρόνο εκεί. 

Μόνο τα τέλη ελλιμενισμού που θα εισπράξει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα είναι πάρα, πάρα πολλά! Να προσθέσω και κάτι που αφορά τις συνδυασμένες μεταφορές: για να υπάρχει ένα μέγα γιότ στην Καλαμάτα σημαίνει ότι θα χρησιμοποιεί το αεροδρόμια, θα υπάρχει κίνηση, ανεφοδιασμός κ.λπ. Να αναφέρω και μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο στην εφημερίδα Θάρρος, που αναφέρει ότι για κάθε εβδομάδα ένα τέτοια σκάφος θέλει 100.000 ευρώ για τα έξοδά του. Από αυτά, ένα μέρος δεν θα πάρει το λιμάνι υποδοχής; Δεν θα βγουν οι επιβάτες και οι επισκέπτες του έξω; Δεν θα πληρώσει τέλη ελλιμενισμού, δεν θα ανεφοδιαστεί; Προφανώς. Άρα λοιπόν εμείς πρέπει να θέλουμε να πηγαινοέρχονται τα μέγα γιότς και να μένουν όσο θέλουν αρκεί να λειτουργούμε όπως όλοι οι χώροι υποδοχής αυτών των σκαφών.

Αυτή τη στιγμή το Δημοτικό Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία, εκ των πραγμάτων, υποστηρίζει τα Λιμενικά Έργα που είναι:

-Οι υποδομές στον Λιμενοβραχίονα στο «Χιλιόμετρο», και η επισκευή του νέο μόλου στο «Τετράγωνο». Τα δεύτερο είναι πως όλα τα κτιριακά που αναφέρθηκαν και είναι η αποθήκη, οι χώροι υποδοχής των επισκεπτών για την κρουαζιέρα αλλά και για τα μέγα γιότς στην θέση της παλιάς αποθήκης, και τα κτίρια του ναυταθλητισμού. Όλα αυτά για να γίνουν θέλουν άλλου είδους διαδικασία και άλλου είδους μελέτη».

in.gr