Η ΡΑΣ «ξηλώνει» τους σταθμάρχες και τινάζει στον αέρα την επανεκκίνηση των τρένων

ΚείμενοΒασίλης Σ. Κανέλλης

Η ΡΑΣ θεωρεί ακατάλληλους τους σταθμάρχες με μπλοκάκι. Πώς θα καλυφθούν οι κενές θέσεις για να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος;

Το πόρισμα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, απειλεί να τινάξει στον αέρα τον κυβερνητικό σχεδιασμό για επανεκκίνηση των τρένων και μάλιστα από την ερχόμενη Τετάρτη 22 Μαρτίου.

Την ίδια στιγμή που αποδεδειγμένα υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό στον σιδηρόδρομο, λείπουν αρκετοί σταθμάρχες που θα στελεχώσουν τους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα, η ΡΑΣ πετάει έξω και όσους σταθμάρχες προσελήφθησαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι).

Σύμφωνα με τη ΡΑΣ: «Με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με σειρά ελέγχων που θα αναφερθούν στη συνέχεια, διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας  στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2022 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον  Οδηγό Σπουδών.

in.gr