Ο Βασίλης Κικίλιας ανακοίνωσε οτι το σχετικό σχέδιο ΠΔ βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή υποχρεωτικών κανόνων προσβασιμότητας στα επιβατηγά πλοία.
Σε τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται το Προεδρικό Διάταγμα για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα στη ναυσιπλοΐα, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί με τον Πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ), Ιωάννη Βαρδακαστάνη και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύση Θεοδωράτο.
Το συγκεκριμένο ΠΔ αναμένεται να κατατεθεί το φθινόπωρο και έρχεται λίγες μετά το ντροπιαστικό περιστατικό με το παιδί ΑμεΑ που αναγκάστηκε εν μέσω καύσωνα να ταξιδέψει από τη Θάσο στην Κεραμωτή παραμένοντας στο γκαράζ του πλοίου, μαζί με τον συνοδό του, ελλείψει ράμπας.
Μάλιστα με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, η Λιμενική Αρχή Καβάλας έχει κινήσει τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων.
Οπως γνωστοποίησε την Τετάρτη ο υπουργός το σχετικό σχέδιο ΠΔ βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή υποχρεωτικών κανόνων προσβασιμότητας στα επιβατηγά πλοία. Η κατάρτισή του βασίζεται στις κατευθυντήριες γραμμές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ.
Το νέο ΠΔ θα περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – τις παρακάτω παρεμβάσεις:
- Ράμπες με μέγιστη κλίση 5% για ασφαλή μετακίνηση αμαξιδίων.
- Ανελκυστήρες κατάλληλων διαστάσεων με ηχητικές/οπτικές ενδείξεις.
- Αναβατόρια όπου δεν είναι εφικτή η τοποθέτηση ανελκυστήρα.
- WC με σήμανση, χειρολαβές και σύστημα κλήσης βοήθειας.
- Καμπίνες με ελεύθερο κύκλο στροφής και ειδικές κλίνες.
- Θέσεις επιβατών και οχημάτων με σαφές ποσοστό για άτομα μειωμένης κινητικότητας.
- Έντονη χρωματική αντίθεση στις πόρτες, ακμές και σκάλες για άτομα με προβλήματα όρασης.
«Δεν υπάρχει άπλετος χρόνος στο μέλλον για να αφήνουμε κάτι τέτοιο να συνεχίζει να υφίσταται, όπως υφίσταται τώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας, διευκρινίζοντας ότι έχουν ήδη δοθεί συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα στις υπηρεσίες του Υπουργείου.
Επιπλέον, προανήγγειλε τη διεύρυνση της διαβούλευσης και με την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τα τουριστικά πλοία, τα ημερόπλοια και τα ferry boats στα πορθμεία, σημειώνοντας ότι, παρά τις τεχνικές δυσκολίες στις συγκεκριμένες κατηγορίες, «σε κάθε περίπτωση, πρέπει να σκεφτόμαστε πάντα και πρώτα απ’ όλα ότι πρέπει να προσεγγίζουμε και να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους με σεβασμό, επαγγελματισμό και αγάπη».
Σε δηλώσεις του ο Ιωάννης Βαρδακαστάνης, Πρόεδρος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία επεσήμανε ότι «η προσβασιμότητα είναι υπόθεση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και που, πρωτίστως, πρέπει να αφορά στους ανθρώπους που ζουν στη χώρα, στους ανθρώπους που ταξιδεύουν όλο το χρόνο, κυρίως από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα. Σε αυτή τη βάση, μπορούμε να προσφέρουμε και στους επισκέπτες μας ένα προσβάσιμο, συμπεριληπτικό περιβάλλον και στην ακτοπλοΐα».
Επεσήμανε ότι η εκπαίδευση του προσωπικού στα πλοία, ανεξαρτήτως τύπου και μεγέθους, είναι μια πάρα πολύ σημαντική υπόθεση. «Στην περίπτωση που σε μια πορθμειακή γραμμή θα χρειαστεί να βοηθηθεί ένας άνθρωπος να ανέβει στο κατάστρωμα, ο εργαζόμενος που θα τον βοηθήσει πρέπει να είναι εκπαιδευμένος και για την αξιοπρεπή και για την ασφαλή μετακίνηση», είπε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες τα τελευταία χρόνια, ενώ στάθηκε και στο θέμα της εκπαίδευσης. «Ήδη έχουν ξεκινήσει από τον προηγούμενο χειμώνα και εκπαιδεύονται τα πληρώματα ορισμένων πλοίων από την Ε.Σ.ΑμεΑ, για να μπορέσουν να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας που τις χρειάζονται» είπε
Σύνταξη in.gr